top of page

על אפליקציות להגברת הפרודוקטיביות ומה שאני באמת חושבת עליהן

אני יודעת, די מתבקש שאני אציע לך כל מיני אפליקציות מעניינות שיגבירו את הפרודוקטיביות שלך. העניין הוא שפרודוקטיביות היא לא תוצר של שימוש באפליקציות, כפי שכבר אמרתי בעבר היא עניין של למצוא מה מתאים לך ומה מניע אותך. שום אפליקציה לא תגביר את הפרודוקטיביות שלך, והן בעיקר יבזבזו לך את הזמן בלחפש אותן, לבחור בינהן וללמוד לתפעל אותן.


בחיים שלי אני מאמינה בכלל אחד בלבד, והוא כמובן שאני תמיד צודקת. כל השאר מסתדר כבר לפי הכלל הזה. באפליקציות, לעומת זאת, אני מרחיבה את היריעה ומאמינה בשני כללים: זה צריך להיות פשוט מאוד, וזה צריך להיות חינמי, או לפחות ממש זול.


אם איכשהו חיית מתחת לסלע (או נשארת במיטה מתחת לשמיכות) ובמקרה לא ידעת, אני שמחה מאוד לבשר לך שאת רוב הדברים שרוצים מאפליקציית פרודוקטיביות אפשר למצוא בידידנו הקונגלומרט גוגל. בעזרת כמה טריקים אני הפכתי את המייל שלי לרשימת המטלות שלי והיומן מרכז את כל ההרגלים שלי, שקופצים לי בהתראות במייל. מה שהכי חשוב באפליקציות פרודוקטיביות זה שהן יהיו


כוללניות - שכמה שיותר דברים ירוכזו במקום אחד. המעבר בין אפליקציה לאפליקציה הוא מסיח את הדעת וכמה שיותר ריכוזיות פחות מקפיץ אותך ממקום למקום.


ובטח תגידו לי, נו הילה, עשית לנו כותרת קליק בייט וחשבנו שנקבל כאן את האפליקציה המושלמת לפרודוקטיביות. וואלה צודקים. למרות שכאמור לעיל אני ממש לא מאמינה באפליקציות להגברת פרודוקטיביות, אני מאוד בעד אפליקציות שיעזרו לנו לא להפריע לפרודוקטיביות שלנו ולהתפקס:


לפרפקציוניסטים שצריכים לכתוב:


בליינדרעאיט (בלעז: Blindwrite) הוא אתר שניתן לכתוב בו כמו כל מעבד תמלילים רק שאי אפשר לראות מה כתבנו תוך כדי הכתיבה. מגדירים נושא, מגדירים כמה זמן רוצים לכתוב ואז במשך כל הזמן הזה מקלידים ורואים מטושטש את האותיות על המסך.


למה זה טוב? מי מאיתנו לא מכיר את העריכה האינסופית שמתלווה לכל מילה ומילה שלנו. כשמשתמשים באתר הזה אי אפשר לחזור אחורה ולערוך כל שנייה. זה עוזר לנו להוציא את הרעיונות מהראש באופן לא ביקורתי ולהשאיר את העריכה לאחרי שהכל יהיה על הדף.


מחיר: חינם


למכורים להפרעות רשת ואוהבי איכות הסביבה:


פוארעסט (בלעז: Forset) - בכל פעם שמפעילים את פורסט נולד שתיל קטן באדמה. ככל שלא תגעו בפלאפון יותר זמן ככה השתיל הזה יצמח ויהפוך ליער שלם! מרגש, נכון? ברור שלא תגעו בפלאפון במצב הזה, נכון? נכון?


מחיר: חינם או להוספת פונקציות 7.10 שח חד פעמי



למונעים מרגשות אשמה (זה כמעט כולנו, לא להתבייש):


פוקוסמאעייט (בלעז: FocusMate) הוא אחד האתרים האהובים עלי. היא יעיל במקרי קרצוצים הקשים ביותר. מה שפוקוסמייט עושה זה לשדך לנו בני זוג לעבוד איתם לסשנים של 50 דקות כל פעם. במהלך 50 הדקות יושבים עם וידאו פתוח ועובדים ביחד בשקט. כמו ללמוד עם חברה בסיפרייה, רק בלי הצורך למצוא חברה שבעניין


מחיר: 3 סשנים בשבוע בחינם, סשנים ללא הגבלה ב-5$ לחודש



לאימפולסיביים וחסרי יכולת איפוק:


קידסלוקעס (בלעז: kidslox) היא אפליקציה של הורים שנועלים לילדים שלהם את הפלאפון. בוחרים מישהו שסומכים עליו והוא למעשה נועל את הפלאפון מרחוק. אפשר לבחור איזה אפליקציות רוצים לנעול, אפשר להגדיר כמות זמן מסויימת, מאוד נוח. וגם יעיל כדי לאיים (אם לא תעשה כלים ותוריד את הזבל אני אנעל לך את הפלאפון! למען שלום בית מומלץ בחום לא להשתמש על בני זוג).


מחיר: 14 שח לחודש (שבועיים ניסיון חינם)



אחרונות בקטנה - למכורים להתראות:


מחיר: חינם, להורדת פרסומות 6 שח חד פעמי


תוסף לכרום שחוסם כניסה של מיילים לג'ימייל עד למתי שמגדירים לו.

מחיר: חינם



אבל בינינו, כל ההתעסקות הזו בחיפוש אפליקציות וקריאת הפוסט הזה בזבזה לך כרגע לפחות 2 דקות מהחיים. הדבר הכי יעיל הוא לא לחפש אפליקציות חדשות בכלל, אלא פשוט לשבת לעבוד.


bottom of page